EVALUERINGSFASEN

(1)


Vi har valgt at bruge "refleksionscirklen" som metode her i evalueringsfasen. Denne metode er god at bruge, da vi både får vores egne og gruppens refleksioner med. Hermed opnår vi en dybere forståelse for vores innovationsproces og læring. Vi har valgt 4 spørgsmål at reflektere ud fra.

Hvilken udfordringer har vi haft? 
  • Vi har haft udfordringer ved, at indskrænke vores viden på bloggen. 
  • Vi har haft svært ved at blive i forståelsesfasen, da vi tit tænkte idéer ind i vores viden og læste ud fra vores mulige idéer. 
  • Vi har haft svært ved at forstå og adskille faserne i den innovative proces. 
Hvilken ny læring har vi tilegnet os? 
  • Vi har lært at sundhedsloven skulle ind over vores idéer, hvilket vi ikke havde tænkt over inden vi begyndte. 
  • Vi er blevet bedre til søgning af evidensbaseret viden.
  • Vi har generelt fået mere faglig viden om vores emner, som MRSA, fraktur, isolation mm. 
Hvad har vi fået ud af innovationsprocessen?
  • Vi har lært at arbejde innovativt. 
  • Vi har tænkt i nye innovative metoder ved brug af FIRE-design. 
Hvordan har vores samarbejde været? 
  • Vi har været gode til at forholde os kritiske til de andres forslag og ud fra det givet konstruktivt kritik. 
  • Vi har komplimenteret hinandens viden godt, da nogen har fremlagt forslag andre ikke havde tænkt på. 
  • Vi har haft vores egen facebookgruppe, hvor vi har kunne kommunikere hvis nogen ikke kunne være til stede. Samtidig har det været med til, at vi har kunne holde overblik over opgaverne, så der ikke kom nogen misforståelser mellem os.  
  • Vi har været struktureret og lavet planer for næste dag, så der hele tiden var nogle mål at arbejde hen imod. 
Vi har igennem vores proces samarbejdet som et hold, da vi har draget nytte af hinandens kompetencer med styring fra vores vejleder (¨træneren¨). Vi har arbejdet både sammen og individuelt mod vores fælles mål, problemformuleringen (2).

Litteratur
  1. Billede: http://www.fsl.dk/aktuelt/nyheder-debat/2014/3/cirkulaererne-cirkler-uden-om-problemerne/
  2. Samarbejde. In: Højholt A. Tværprofessionelt samarbejde - i teori og praksis, Hans Reitzel forlag, 2. udgave. 2016 p. 38-41. 


Kommentarer